sunnuntai 5. helmikuuta 2012

Osaaha se poniki jotai

Eli siis olen positiivisesti yllättynyt Santun taidoista :D

Eilen (lauantaina) Santun loimi oli rikottu, Haral ja Faxil ollu vissii nälkä...? No kumminki ponilla oli taas virtaa iha liikaa, tallissaki taas harjoteltii iha vaa paikoillaan oloa. Hoidettii poni ja heitettii vaa kamat niskaa ja kentälle mars. Oli vaa niin  paljon pakkasta että oli vaikea jo ratsastaa ja ponin olla.

Kentällä Santtu taas sai spurtteja ja sai pidetellä paljon. Aloin työskentelemään käyntiä kuntoon ja poni oli tosi hyvän tuntunen. Asettelin sisään ja ulos ja tein kaikkia kiemuroita. Poni tuli hyvin tuntumalle ja tein loivia avoja ja pieniä pätkiä väistöjä. Santtu teki kaikki todella hyvin. Siru kävi nopeesti selässä ja kömmittyäni sinne takaisin tuntuma oli taas kadoksissa. Siinä sitten sain taas herätellä ponia avuille. Kun Santtu nyt kerran oli jo mennyt noin hyvin päätin testailla etuosakäännösiä, jotka poni osasikin todella hyvin ja niitä sitten tehtiin joka kulmaan. Menin melkein koko ajan käyntiä, ihan vähän ravia ja laukkaa... Väistöt jopa onnistuivat kiitettävästi, takaosa meinasi vain unohtua välillä. Asettelin lopuksi ympyröillä.
Ja sitten jätettiin poni sisälle syömään päiväheinät.

Illalla mentiin vielä pulkka ratsastamaan ja ponilla riitti vieläkin energiaa :o Pari pukkia tuli ja meinattiin kaatua kerran. Siru meinasi lentää jo selästä ja pulkasta tippui pariinkin otteeseen. Käytiin tiellä ja vaunualueen rajalla. Aika rauhakseen mentiin.

Sunnuntai päivällä tallissa oli kaaos. Faxi oli päässyt boxistaan pois ja terrorisoinut paikkoja. Santun kamat olivat pitkin lattiaa ja heijastimet ja harjapakki oli rikki. Ja kaikki herkut syöty, kiitos Faxi :'D Kerättiin kamat nopeasti kasaan ja laitettiin ajokamat ponille. Suunnitelmiin tuli muutoksia ja mentiinkin pulkka-ajamaan. Poni oli täysin erimieltä asioista... Hetken tappeluiden jälkeen kuitenkin totteli hyvin ja päästiin matkaan. Pulkan naru kuitenkin katkesi ja Santtu jatkoi vaan matkaa yksinään. Eli eikun ponimetsästykseen... Onneks saatiin se kiinni melkeen heti ja saatin jopa korjattuu se naru jotenki.
Mentiin ajamaan sellaselle jännälle tielle :D Santtu pukkaili aikas paljon ja meinasi koko ajan kiihdytellä omiaan. Sain jopa videolle ne pukit (:



kevyt perä