sunnuntai 27. marraskuuta 2011

Maastoilua

Perjantai iltana poni oli ihan outo. Tarhasta hakiessa ravasi tarhasta ulos ja tallissa ei meinannut pysyä paikallaan. No Santun mielestä koirat ovat todella ärsyttäviä, joten hyökkäili siinä niidenkin kimppuun.

No kentälle mentäessä lähti jo laukkaan eli virkeä oli. Hyvä että sai käynnissä pideltyä. Alkuverkan jälkeen Siru hyppäsi ja minä menin hetken tasaisella ennen hyppäämistä. Santtu oli koko ajan energinen ja hypyt sujuivat sen vuoksi hyvin. Siru harjoitteli johtamista, tosin huonolla menestyksellä. Kerran Siru sieltä selästä alas mätkähti, poni kun possu oli.
Ratsastuksen jälkeen poni sai iltaruuan ja jäi karsinaan.

Lauantaina Santtu oli todella likainen ja takapuoleen jäi harjauksen jälkeenkin ruskea läikkä. Ratsastaessa poni oli ihan energinen. Menin aluksi väistöjä ja ympyröitä, jotka sujuivat ihan kivasti. Hyppäsimme vähän aikaa sarjaa jolla Santtu ja minä meinattiin kaatua, lopputuloksena se että istuin maassa. No sitten Siru ratsasteli ponia ja Santtu pukitti Sirun alas. Päätettiin sitten lähteä maastoon. Maastossa poni oli super. Kerran Santtu vaivautu jopa pukittamaan, muuten meni upeasti. Siru meinasi tippua laukassa ja ratsasti puuta päin. Siellä metsässä sitten seikkailtiin jonkin aikaa ja hypättiin pari kertaa yhen miniesteen yli. Siru kiipeili ponilla vähän.

Illemmalla lähdettiin hakemaan Oonaa vaunualueelta missä joku mummeli tuli raivoomaan meille siitä että Cara ei saa olla vapaana. Ja eihä me oltu huomattu et Cara seuras meit ni ei ollu ees hihnaa mukana. No siinä sitte päästettii poni vapaaks ja laitettii riimunnaru Caralle. Santtu seuras onneks kiltisti. Oona ei kuitenkaan ollu viel tullu ni lähettii takaspäin. Poni meni nätisti ilman suitsii ja ohjii...

Sunnuntaina pestiin Santtu ja laitettii loimikerros päälle ja mentii taas hakee Oonaa. Tallil laitettii sit poni vaa nopeesti kuntoo ja mentii kentälle. Poni pukitteli taas pitkästä aikaa tooosi paljon. Oona meni alkuverkan tasasel ja Siru taas hyppäs. Menin ponil kans hetken ennen ku lähettii maastoo. Maastossa poni oli taas nätisti ja laukkailtii siel vähä. Pari kertaa mentii se estekki ku poni innostu. No sain sitte ''hyvän'' idean lähteä Oonaa Sirun kanssa pakoon, mutta oliha se Oona ja Santtu meit nopeempii ja sai kiinni jahdattuaan meitä hetken metsäs. Nauraa hekotettii koko aja. Tallis laitettii ponille loimi ja vietii sit tarhaan.












Sori videolaatu :/

sunnuntai 6. marraskuuta 2011

Hiekassa sukeltelua

Viikonloppu meni mukavasti ratsastellen ja ohjasajaen. Irtohypytystäkin kokeiltiin taas hetken tauon jälkeen, ja poni ei pompannut kuin 80cm...

Lauantaina mentii päivällä jotain epämääräisiä esteitä ja poni oli aika veltto. Mun pikkusisko Ida meni Santulla hetken käyntiä ja poni oli siin iha rauhallinen. Oikeestaa mä menin Santul kouluu ja Siru hyppäs. Siru kans lens kerran tos päiväl ja illemmal se sukels uudestaa. Santtu oli aika makkara tos päiväl, mut illal se tykitti.
Sillo illal pidin Sirulle tuntii, aiheena siirtymiset ja käännökset. Otettii siihe harjotuksee mukaa puomit ja miniesteet. Eli oli aika koulupohjasta. Tallist poni päätti karata ku ovi oli jääny auki. Siinä sitte juoksee ponin perää pellolle, ku kopukka karauttelee häntä pystys sinne. Kelattii siin et mite tommone miniotus voi päästä nii kovaa... No lopputulos oli sit se, että ei me sitä ponii kiinni saatu, ite se tarhaansa ryömi. Se oli oikeestaa aika huvittavaa, ku se meinaa jäädä aitaan jumii. Tarhasta se anto helposti kiinni. :D

Sunnuntaina ohjasajettii aluks ja Santtu oli iha erimieltä asiasta. Takapää lenteli minkä kerkes ja ympyrää pyörittii.. Osas se kummiski hyvinki mennä. Laukkaki meni paljo paremmi ku aiemmil kerroil. Siru ratsasteli aluks ponilla ja hyppäs jotai pikkusii. Mut sit poni oli ovela ja sai sen taas vaihteeks sukeltaa sinne hiekan sekaa. Sitä sattu päähä ja minä ja Jassu mentii sit hakee poni takas. Oltii iha varmoi et Elli saa Santult kyytii, mut onneks poni oli luovuttanu ja juossu tallille.
Jassu meni kans Santul ja se meni muute iha kivasti mut poni ei nostanu laukkoi ja se puski portille. Kääntyminenki oli sitä ja tätä. Hypyt niilt meni hyvin. Jassu tippu vissii kaks kertaa, ja joka kerta poni karkas. Kiinni se anto iha kivasti. Mä en onneks tippunu... Menin vaa puomei ja kouluu, ylläripylläri.... :D
Irtohypytykses poni oli iha mahoton. Se ei hypänny ku tosiaa sitä 80cm ku normisti se menee helposti 110cm. Nyt se vaa tais olla tavallist väsyneempi. Hyppäs se kummiski iha kivasti (:

Sitä ei huvittanu :'D



Osaa se hyvinki mennä (: