torstai 10. toukokuuta 2012

Uusi hevonen, uusi blogi !

Ajattelin nyt laittaa tänne linkin uuteen blogiini, joka kertoo Kassun kanssa puuhailusta.
Eli siis jos jotain vanhoista lukijoistani kiinnostaa käydä kurkkaamassa ja miel. alkaa lukemaan uutta blogiani

sunnuntai 15. huhtikuuta 2012

Loppu

Perjantaina käytiin Sirun kanssa ajamassa ponilla. Koko lenkin ajan satoi ja oltiin ihan mudassa kun päästiin takaisin. Santulla oli paljon energiaa ja ravuutettiin sitä ihan kunnolla. Poni oli ihan innoissaan ja huomasi hyvin että on ex-ravuri.
Jätettiin ajon jälkeen sisään syömään.

Lauantaina oli tarkoitus käydä viimeisellä ratsastuksella, mutta satoi liikaa joten ei menty. Puolilta päivin mentiin kuvaamaan heppoja ja otettiin Santtu sisälle siistittäväksi. Harjattiin pahimmat kurat pois ja laitettiin loimi niskaan.
Käytiin samalla vielä köpöttelemässä pihalla vikaa kertaa ponin kanssa. Kentällä kumpikin meistä ratsasti pienen pätkän, jonka jälkeen vietiin poni takas tarhaan.


Joskus kolmen aikaan saapuivatkin sitten ostajat.
Siru haki ponin tarhasta ja otettiin käytävälle. Siinä laiteltiin ponia kuntoon ja menin sitten mukaan kärryille näyttämään reittiä. Poni sikaili vähän ja meni aika laiskasti. Hoitaessa oli kyllä todella kiltisti ja eipä sitä ostopäätöstä tarvinnut kauaa vissiin harkita.
Lastauksessa Santtua vitutti ja ei suostunut menemään kyytiin. Poni kun on tottunut vain traikkuihin ja nyt piti mennä pakettiautoon. Taisteltiin siinä hetki ja lopulta poni hyppäs sisään... Rapsuteltiin Sirun kanssa vikat rapsutukset ja lopuksi Santtu vielä hirnui.

Anteeeeeks erittäin sönkkö teksti, mut ei oo fiilistä kirjottaa.



Suostuttelua...
Vikat rapusutukset :'(

22.4.2011-14.4.2012 , kohta ois vuos tullu täytee ponin kanssa.

Ja nyt vielä tähän loppuun, Santtua en tule näkemään tod.näk. enää ikinä, sillä ajomatkaa on n. 4-5 tuntia.

maanantai 9. huhtikuuta 2012

Temppuilua

Sunnuntaina mentiin Santulla esteitä ja tunti ''vähän'' venähti...
No kuitenkin hoitaessa poni oli tosi kiltisti ja se oli myös yllättävän puhdas. Eli heitettiin vaan kamat niskaan ja mentiin kentälle. Kentällä oli aluksi todella energinen ja heitteli takapäätään koko ajan. Alkuverkat mentiin pitkästi ja koulutyyppisesti, eli väistöjä ja avoja. Poni hyppäsi kiltisti ja lopuksi tuli hyvin tuntumalle ja ratsastelin eteen-alas.
Tallissa otettiin kamat pois ja jätettiin mussuttamaan kauransa.

Tänään (maanantaina) rakennettiin aluksi ns. agility rata jota taluteltiin hetki. Santtu tykkäsi (:
Sitten haettiin nopeasti satula selkään, mutta ei otettu suitsia. Ilman suitsia poni oli paljon rennonpi ja kuuliaisempi ratsastaa. Mentiin koulua ja jotain muuta ihme sähellystä.. :D Oli aika kevyt tunti.

Ensi vkl Santtua tullaan katsomaan ja ostajat ottavat traikun mukaan, eli jos ostopäätös tulee Santtu lähtee heti.





perjantai 30. maaliskuuta 2012

Etsintöjä

Oon nyt yrittänyt jo jonkin aikaa etsiä Santusta tietoja. Tulokset ovat heikohkot, ainoastaan kuvia löytyy sieltä täältä. Hippoksen kautta selvisi ainoastaan että Santtua ei ole kantakirjattu (haki lupaa, ei hyv, ainakaan silloin) ja se ei myöskään ole saanut jalostuskäyttöoikeutta. Ravurina poni toimi siis ennen Sirulle tuloa (491/507 ajalla 2.59,1) <- päiv. 2010 :D

laitan loppuun yhteenvedon kaikista kuvista mitä löytyi (:

sunnuntai 25. maaliskuuta 2012

):

Aattelin nyt ilmottaa tännekki että Santtuhan on ollut myynnissä jo pitkään ja nytten sitä ollaan tulossa katsomaan ostoaikeissa.
Eli ponia tullaa katsomaan 14.4 tai 15.4 .

Laitan nyt vielä pari kuvaa ettei tää iha tylsäks jää (:




anteeks erittäin epäkiinnostava ja tylsä postaus =)

maanantai 12. maaliskuuta 2012

Syöksylasku

Oltiin Sirun kanssa liikuttamassa Santtua nyt sunnuntaina ja eilen lauantaina. Virtaa taas riitti.
Lauantaina aloitettiin päivä viemällä poni pellolle kuvattavaksi. Sähellettiin siellä jonkun aikaa ja ihme kyllä tuli ihan kivoja kuvia.
Siitä mentiin sitten maastoon Selinan kanssa. Siru meni Haralla, mä Santulla ja Selina Faxilla. Jätit olivat liian hitaita ja jouduttiin koko ajan ponin kanssa hidastella. Tein muutamia pohkeenväistöjä tylsyyteen. Ravia ei menty paljoa, tosin ne pätkät mitä mentiin poni oli todella reipas. Laukkasin yksin vähän. Mentiin melkein koko matka käyntiä teiden liukkauden takia. Säikähti tallin pihassa kun tultiin ja katolta tippui lumet.

Illalla mentiin vielä kentälle ja päätettiin hypätä. Santulla ollaan viimeksi hypätty yli kuukausi sitten, joten intoa riitti. Aluksi verkkasin kuitenkin väistöillä, siirtymisillä, avoilla ja etuosakäännöksillä. Pakko työskennellä sitä kouluakin. Santtu hyppäsi kivasti, kunnes Elli tuli häiritsemään. No lopputulos oli että poni pudotti esteen, puomi jäi jalkojen väliin ja sitä seurasi syösy maahan. Siru jäi Santun alle, onneksi kumpaakaan ei kuitenkaan sattunut ja poni nousi heti ylös. Ne hyppäs vielä sen esteen muutaman kerran ettei jää mitään kammoja. Ja jotenkin taidolla Siru tippui vielä kerran :D menin loppuverkat.

Sunnuntai alkoi ylläriylläri taas pellolla kuvaamisella. Rämmittiin siis taas pellolle ja kuvailtiin siellä, Santtu muuten taitaa olla koira.. ? :D
Myöhemmin mentiin ratsastamaan ja poni oli aluksi ihan mahoton. Hermot meinasi mennä kun edes yksinkertaiset jutut eivät onnistuneet. Onneksi parani koko ajan ja lopuksi oli todella herkkä ja rento. Mentiin siis koulua ja pari kertaa C:1 rata. Laukoissa pukitteli jonkin verran, muuten kiva.

koira...?!



 

 

 

 





sunnuntai 5. helmikuuta 2012

Osaaha se poniki jotai

Eli siis olen positiivisesti yllättynyt Santun taidoista :D

Eilen (lauantaina) Santun loimi oli rikottu, Haral ja Faxil ollu vissii nälkä...? No kumminki ponilla oli taas virtaa iha liikaa, tallissaki taas harjoteltii iha vaa paikoillaan oloa. Hoidettii poni ja heitettii vaa kamat niskaa ja kentälle mars. Oli vaa niin  paljon pakkasta että oli vaikea jo ratsastaa ja ponin olla.

Kentällä Santtu taas sai spurtteja ja sai pidetellä paljon. Aloin työskentelemään käyntiä kuntoon ja poni oli tosi hyvän tuntunen. Asettelin sisään ja ulos ja tein kaikkia kiemuroita. Poni tuli hyvin tuntumalle ja tein loivia avoja ja pieniä pätkiä väistöjä. Santtu teki kaikki todella hyvin. Siru kävi nopeesti selässä ja kömmittyäni sinne takaisin tuntuma oli taas kadoksissa. Siinä sitten sain taas herätellä ponia avuille. Kun Santtu nyt kerran oli jo mennyt noin hyvin päätin testailla etuosakäännösiä, jotka poni osasikin todella hyvin ja niitä sitten tehtiin joka kulmaan. Menin melkein koko ajan käyntiä, ihan vähän ravia ja laukkaa... Väistöt jopa onnistuivat kiitettävästi, takaosa meinasi vain unohtua välillä. Asettelin lopuksi ympyröillä.
Ja sitten jätettiin poni sisälle syömään päiväheinät.

Illalla mentiin vielä pulkka ratsastamaan ja ponilla riitti vieläkin energiaa :o Pari pukkia tuli ja meinattiin kaatua kerran. Siru meinasi lentää jo selästä ja pulkasta tippui pariinkin otteeseen. Käytiin tiellä ja vaunualueen rajalla. Aika rauhakseen mentiin.

Sunnuntai päivällä tallissa oli kaaos. Faxi oli päässyt boxistaan pois ja terrorisoinut paikkoja. Santun kamat olivat pitkin lattiaa ja heijastimet ja harjapakki oli rikki. Ja kaikki herkut syöty, kiitos Faxi :'D Kerättiin kamat nopeasti kasaan ja laitettiin ajokamat ponille. Suunnitelmiin tuli muutoksia ja mentiinkin pulkka-ajamaan. Poni oli täysin erimieltä asioista... Hetken tappeluiden jälkeen kuitenkin totteli hyvin ja päästiin matkaan. Pulkan naru kuitenkin katkesi ja Santtu jatkoi vaan matkaa yksinään. Eli eikun ponimetsästykseen... Onneks saatiin se kiinni melkeen heti ja saatin jopa korjattuu se naru jotenki.
Mentiin ajamaan sellaselle jännälle tielle :D Santtu pukkaili aikas paljon ja meinasi koko ajan kiihdytellä omiaan. Sain jopa videolle ne pukit (:



kevyt perä