sunnuntai 30. lokakuuta 2011

Kärryillä köpöttelyä

Viikonloppuna pääasiassa ajeltii ponia kärryillä. Perjantaina Siru ratsasteli ponilla. Lauantaina sit minä, Siru ja Oona ratsastettiin Santulla.

Enne ratsastusta vastoinkäymisenä oli se et poni oli iha likane ja tallis ei ollu lämmintä vettä. Siinä sitte odotellaa et Sirun isä tulis lämmittää vettä. No vesi lämpenee puolisen tuntii, ja siin välis harjailtii ponin harja ja häntä siistiks.

Aluks Oona meni käyntii ja vähä ravii. Sit Siru meni sarjaa ja todettii et poni ei nosta jalkojaa kunnol, ilma et esteen edes o puomi. Niimpä sit harjoteltii matalil esteil ponnistuksii ja ne alko menee iha kivasti. Päätettii sit jatkaa estetyöskentelyllä lopputuntiki. Ite lähinnä kuiteski laukkailin ja ravailin ponil. Muutama hyppyki hypättii. Mut Siru kummiski innostu hyppää iha kunnol ja sit se hyppäs 80cm okserii Santul ja puhtaasti meni. Sit mä loppuverkkasin ponin. Ainii, koirat päätti ottaa työksee meijä häiritsemisen.

Illemmalla minä ja Oona mentii ajaa poni. Santtu oli taas tosi likane, mut saatii se ees jotenki siistiks. Käytii ajamas tulvis, sähkäri ja vähä matkaa yksärist. No poni päätti olla nätisti, mut oli aika laiska. Yksäril ollessa me ei menty kovin pitkälle, ku sielt kuulu pelottavii crossipyörän äänii. Siin ku niit kuunneltii ja ravailtii poispäin sielt tuli joku pyöräilijä vastaa ja saatii iha kauhee sätky. Hyvä ettei alettu kiljuu ku se tuli sillee puupinon takaa. Se vasta huvittava reissu oliki ja naurettii sille jälkeepäin :D

Sunnuntain kävin yksin ajaa Santun ja poni oli tooosi reippaal tuulel. Ei meinannu hidastaa kunnol, mut totteli kummiski. Auto sit tuli vastaa koko 2km tiel just siin kohtaa mis ei pääse menee kärryil ja autol samaa aikaa. Santtu ei halunnu seistä paikallaa ja meinas peruuttaa ojaa. Selvittii onneks siit tilanteest kunnial, tosin punasel naamal :DD



80cm okseri

Laukkailuu (:

venyyvenyy :D

Sarjalta :D

Koirat häiritsemässä

Viime ajokerralt ku nyt ei tultu otettuu kuvii :'D

Anteeks näitte kuvie huono laatu, videolaatua (':

Alkusanat :D

Joo eli aattelin ny alkaa kirjottaa blogia kaverini ponista. Ponin kanssa puuhailemme viikonloppuisin eli postauksia tulee harvoin. Blogin aloittamista olen suunnitellut jo pitkään, mutta ajattelin että se olisi turhaa nyt talvea kohti, koska talvisin en näe ponia kovin usein! Kesää odotellessa taas, jotta postauksia tulisi useammin (; No huhhuhuh, tulipas kiva tarina, iha itteeki naurattaa :D mut joo, koittakaa kestää noit.