sunnuntai 18. joulukuuta 2011

Vihdoin satula !

Eli kuten otsikosta huomaa, Santtu sai vihdoin ja viimein uuden satulan. Edellinen satula taisi hajota viime keväänä ja kesällä hetken ajan käytössä ollut satula oli liian iso.

Lauantaina Oona liikutti ponin. Se oli ollut ajamassa.

Nyt sunnuntaina Siru oli ratsastamassa ponilla ja poni oli ollu ilmeisesti iha kiva, mut Elli oli taas ärsyttänyt ja tallissa oli mutustanut suitsiaan :DD

Mutta nyt takas satulaan (:

Tämmönen se uus satula on (:

ja tällänen teddyalusta siihe


ja vielä tämmöne suojus

kesältä vielä yks kuva (:

Anteeks tosi sekava postaus...


sunnuntai 27. marraskuuta 2011

Maastoilua

Perjantai iltana poni oli ihan outo. Tarhasta hakiessa ravasi tarhasta ulos ja tallissa ei meinannut pysyä paikallaan. No Santun mielestä koirat ovat todella ärsyttäviä, joten hyökkäili siinä niidenkin kimppuun.

No kentälle mentäessä lähti jo laukkaan eli virkeä oli. Hyvä että sai käynnissä pideltyä. Alkuverkan jälkeen Siru hyppäsi ja minä menin hetken tasaisella ennen hyppäämistä. Santtu oli koko ajan energinen ja hypyt sujuivat sen vuoksi hyvin. Siru harjoitteli johtamista, tosin huonolla menestyksellä. Kerran Siru sieltä selästä alas mätkähti, poni kun possu oli.
Ratsastuksen jälkeen poni sai iltaruuan ja jäi karsinaan.

Lauantaina Santtu oli todella likainen ja takapuoleen jäi harjauksen jälkeenkin ruskea läikkä. Ratsastaessa poni oli ihan energinen. Menin aluksi väistöjä ja ympyröitä, jotka sujuivat ihan kivasti. Hyppäsimme vähän aikaa sarjaa jolla Santtu ja minä meinattiin kaatua, lopputuloksena se että istuin maassa. No sitten Siru ratsasteli ponia ja Santtu pukitti Sirun alas. Päätettiin sitten lähteä maastoon. Maastossa poni oli super. Kerran Santtu vaivautu jopa pukittamaan, muuten meni upeasti. Siru meinasi tippua laukassa ja ratsasti puuta päin. Siellä metsässä sitten seikkailtiin jonkin aikaa ja hypättiin pari kertaa yhen miniesteen yli. Siru kiipeili ponilla vähän.

Illemmalla lähdettiin hakemaan Oonaa vaunualueelta missä joku mummeli tuli raivoomaan meille siitä että Cara ei saa olla vapaana. Ja eihä me oltu huomattu et Cara seuras meit ni ei ollu ees hihnaa mukana. No siinä sitte päästettii poni vapaaks ja laitettii riimunnaru Caralle. Santtu seuras onneks kiltisti. Oona ei kuitenkaan ollu viel tullu ni lähettii takaspäin. Poni meni nätisti ilman suitsii ja ohjii...

Sunnuntaina pestiin Santtu ja laitettii loimikerros päälle ja mentii taas hakee Oonaa. Tallil laitettii sit poni vaa nopeesti kuntoo ja mentii kentälle. Poni pukitteli taas pitkästä aikaa tooosi paljon. Oona meni alkuverkan tasasel ja Siru taas hyppäs. Menin ponil kans hetken ennen ku lähettii maastoo. Maastossa poni oli taas nätisti ja laukkailtii siel vähä. Pari kertaa mentii se estekki ku poni innostu. No sain sitte ''hyvän'' idean lähteä Oonaa Sirun kanssa pakoon, mutta oliha se Oona ja Santtu meit nopeempii ja sai kiinni jahdattuaan meitä hetken metsäs. Nauraa hekotettii koko aja. Tallis laitettii ponille loimi ja vietii sit tarhaan.












Sori videolaatu :/

sunnuntai 6. marraskuuta 2011

Hiekassa sukeltelua

Viikonloppu meni mukavasti ratsastellen ja ohjasajaen. Irtohypytystäkin kokeiltiin taas hetken tauon jälkeen, ja poni ei pompannut kuin 80cm...

Lauantaina mentii päivällä jotain epämääräisiä esteitä ja poni oli aika veltto. Mun pikkusisko Ida meni Santulla hetken käyntiä ja poni oli siin iha rauhallinen. Oikeestaa mä menin Santul kouluu ja Siru hyppäs. Siru kans lens kerran tos päiväl ja illemmal se sukels uudestaa. Santtu oli aika makkara tos päiväl, mut illal se tykitti.
Sillo illal pidin Sirulle tuntii, aiheena siirtymiset ja käännökset. Otettii siihe harjotuksee mukaa puomit ja miniesteet. Eli oli aika koulupohjasta. Tallist poni päätti karata ku ovi oli jääny auki. Siinä sitte juoksee ponin perää pellolle, ku kopukka karauttelee häntä pystys sinne. Kelattii siin et mite tommone miniotus voi päästä nii kovaa... No lopputulos oli sit se, että ei me sitä ponii kiinni saatu, ite se tarhaansa ryömi. Se oli oikeestaa aika huvittavaa, ku se meinaa jäädä aitaan jumii. Tarhasta se anto helposti kiinni. :D

Sunnuntaina ohjasajettii aluks ja Santtu oli iha erimieltä asiasta. Takapää lenteli minkä kerkes ja ympyrää pyörittii.. Osas se kummiski hyvinki mennä. Laukkaki meni paljo paremmi ku aiemmil kerroil. Siru ratsasteli aluks ponilla ja hyppäs jotai pikkusii. Mut sit poni oli ovela ja sai sen taas vaihteeks sukeltaa sinne hiekan sekaa. Sitä sattu päähä ja minä ja Jassu mentii sit hakee poni takas. Oltii iha varmoi et Elli saa Santult kyytii, mut onneks poni oli luovuttanu ja juossu tallille.
Jassu meni kans Santul ja se meni muute iha kivasti mut poni ei nostanu laukkoi ja se puski portille. Kääntyminenki oli sitä ja tätä. Hypyt niilt meni hyvin. Jassu tippu vissii kaks kertaa, ja joka kerta poni karkas. Kiinni se anto iha kivasti. Mä en onneks tippunu... Menin vaa puomei ja kouluu, ylläripylläri.... :D
Irtohypytykses poni oli iha mahoton. Se ei hypänny ku tosiaa sitä 80cm ku normisti se menee helposti 110cm. Nyt se vaa tais olla tavallist väsyneempi. Hyppäs se kummiski iha kivasti (:

Sitä ei huvittanu :'D



Osaa se hyvinki mennä (:




sunnuntai 30. lokakuuta 2011

Kärryillä köpöttelyä

Viikonloppuna pääasiassa ajeltii ponia kärryillä. Perjantaina Siru ratsasteli ponilla. Lauantaina sit minä, Siru ja Oona ratsastettiin Santulla.

Enne ratsastusta vastoinkäymisenä oli se et poni oli iha likane ja tallis ei ollu lämmintä vettä. Siinä sitte odotellaa et Sirun isä tulis lämmittää vettä. No vesi lämpenee puolisen tuntii, ja siin välis harjailtii ponin harja ja häntä siistiks.

Aluks Oona meni käyntii ja vähä ravii. Sit Siru meni sarjaa ja todettii et poni ei nosta jalkojaa kunnol, ilma et esteen edes o puomi. Niimpä sit harjoteltii matalil esteil ponnistuksii ja ne alko menee iha kivasti. Päätettii sit jatkaa estetyöskentelyllä lopputuntiki. Ite lähinnä kuiteski laukkailin ja ravailin ponil. Muutama hyppyki hypättii. Mut Siru kummiski innostu hyppää iha kunnol ja sit se hyppäs 80cm okserii Santul ja puhtaasti meni. Sit mä loppuverkkasin ponin. Ainii, koirat päätti ottaa työksee meijä häiritsemisen.

Illemmalla minä ja Oona mentii ajaa poni. Santtu oli taas tosi likane, mut saatii se ees jotenki siistiks. Käytii ajamas tulvis, sähkäri ja vähä matkaa yksärist. No poni päätti olla nätisti, mut oli aika laiska. Yksäril ollessa me ei menty kovin pitkälle, ku sielt kuulu pelottavii crossipyörän äänii. Siin ku niit kuunneltii ja ravailtii poispäin sielt tuli joku pyöräilijä vastaa ja saatii iha kauhee sätky. Hyvä ettei alettu kiljuu ku se tuli sillee puupinon takaa. Se vasta huvittava reissu oliki ja naurettii sille jälkeepäin :D

Sunnuntain kävin yksin ajaa Santun ja poni oli tooosi reippaal tuulel. Ei meinannu hidastaa kunnol, mut totteli kummiski. Auto sit tuli vastaa koko 2km tiel just siin kohtaa mis ei pääse menee kärryil ja autol samaa aikaa. Santtu ei halunnu seistä paikallaa ja meinas peruuttaa ojaa. Selvittii onneks siit tilanteest kunnial, tosin punasel naamal :DD



80cm okseri

Laukkailuu (:

venyyvenyy :D

Sarjalta :D

Koirat häiritsemässä

Viime ajokerralt ku nyt ei tultu otettuu kuvii :'D

Anteeks näitte kuvie huono laatu, videolaatua (':

Alkusanat :D

Joo eli aattelin ny alkaa kirjottaa blogia kaverini ponista. Ponin kanssa puuhailemme viikonloppuisin eli postauksia tulee harvoin. Blogin aloittamista olen suunnitellut jo pitkään, mutta ajattelin että se olisi turhaa nyt talvea kohti, koska talvisin en näe ponia kovin usein! Kesää odotellessa taas, jotta postauksia tulisi useammin (; No huhhuhuh, tulipas kiva tarina, iha itteeki naurattaa :D mut joo, koittakaa kestää noit.