sunnuntai 15. huhtikuuta 2012

Loppu

Perjantaina käytiin Sirun kanssa ajamassa ponilla. Koko lenkin ajan satoi ja oltiin ihan mudassa kun päästiin takaisin. Santulla oli paljon energiaa ja ravuutettiin sitä ihan kunnolla. Poni oli ihan innoissaan ja huomasi hyvin että on ex-ravuri.
Jätettiin ajon jälkeen sisään syömään.

Lauantaina oli tarkoitus käydä viimeisellä ratsastuksella, mutta satoi liikaa joten ei menty. Puolilta päivin mentiin kuvaamaan heppoja ja otettiin Santtu sisälle siistittäväksi. Harjattiin pahimmat kurat pois ja laitettiin loimi niskaan.
Käytiin samalla vielä köpöttelemässä pihalla vikaa kertaa ponin kanssa. Kentällä kumpikin meistä ratsasti pienen pätkän, jonka jälkeen vietiin poni takas tarhaan.


Joskus kolmen aikaan saapuivatkin sitten ostajat.
Siru haki ponin tarhasta ja otettiin käytävälle. Siinä laiteltiin ponia kuntoon ja menin sitten mukaan kärryille näyttämään reittiä. Poni sikaili vähän ja meni aika laiskasti. Hoitaessa oli kyllä todella kiltisti ja eipä sitä ostopäätöstä tarvinnut kauaa vissiin harkita.
Lastauksessa Santtua vitutti ja ei suostunut menemään kyytiin. Poni kun on tottunut vain traikkuihin ja nyt piti mennä pakettiautoon. Taisteltiin siinä hetki ja lopulta poni hyppäs sisään... Rapsuteltiin Sirun kanssa vikat rapsutukset ja lopuksi Santtu vielä hirnui.

Anteeeeeks erittäin sönkkö teksti, mut ei oo fiilistä kirjottaa.



Suostuttelua...
Vikat rapusutukset :'(

22.4.2011-14.4.2012 , kohta ois vuos tullu täytee ponin kanssa.

Ja nyt vielä tähän loppuun, Santtua en tule näkemään tod.näk. enää ikinä, sillä ajomatkaa on n. 4-5 tuntia.

maanantai 9. huhtikuuta 2012

Temppuilua

Sunnuntaina mentiin Santulla esteitä ja tunti ''vähän'' venähti...
No kuitenkin hoitaessa poni oli tosi kiltisti ja se oli myös yllättävän puhdas. Eli heitettiin vaan kamat niskaan ja mentiin kentälle. Kentällä oli aluksi todella energinen ja heitteli takapäätään koko ajan. Alkuverkat mentiin pitkästi ja koulutyyppisesti, eli väistöjä ja avoja. Poni hyppäsi kiltisti ja lopuksi tuli hyvin tuntumalle ja ratsastelin eteen-alas.
Tallissa otettiin kamat pois ja jätettiin mussuttamaan kauransa.

Tänään (maanantaina) rakennettiin aluksi ns. agility rata jota taluteltiin hetki. Santtu tykkäsi (:
Sitten haettiin nopeasti satula selkään, mutta ei otettu suitsia. Ilman suitsia poni oli paljon rennonpi ja kuuliaisempi ratsastaa. Mentiin koulua ja jotain muuta ihme sähellystä.. :D Oli aika kevyt tunti.

Ensi vkl Santtua tullaan katsomaan ja ostajat ottavat traikun mukaan, eli jos ostopäätös tulee Santtu lähtee heti.