sunnuntai 22. tammikuuta 2012

Pulkkaratsastusta

Lauantaina Santulla oli energiaa vaikka muille jakaa... Tarhassa poni esitteli mahtavaa raviaan häntä korkeana ja laukkasi jopa aidalle vastaan. Elli voitti kuitenkin Santun mielenkiinnon ja poni päätyikin sitten jahtaamaan taas Elli raukkaa...

Tallissa Santtu oli kuitenkin ihan rauhallinen, aika utelias vaan (: Santun mahassa kasvoi ihan epämääräisiä jääpuikkoja ja muutenkin oli tosi luminen... Laitettiin Santulle hetkeksi fleece-loimi selkään kun oli vähän märkä. Hyvinhän se loimi kosteuden imi ja pian saattoi jo laittaa kamat.

Kentällä oli todella paljon lunta ja sielä oli aika raskas kulkea. Menin Santulla koulu juttuja ja poni toimi hyvin. Sitten kun kentälle alkoi muodostua jo reittejä saatiin vauhti lisättyä käynnistä raviin ja myöhemmin laukkaan. Santtu oli todella herkkä pohkeille ja teki siirtymisetkin hyvin. Pohkeenväistöissä sai tapella, onnistuivat nekin sitte lopuksi edes jotenkin... Laukassa kuunteli hyvin ja pukittikin vain kerran.
Kentällä oli kuitenkin raskas mennä mitään muuta kuin voltteja, asetuksia, suunnanmuutoksia ja siirtymisiä, joten pyysimme Sirun isää tulemaan auraamaan.
Mentiin aurauksen ajaksi pellolle, jossa oli raskas mennä kunnolla. Yhdessä kohtaa sai kuitenkin laukattua ja siinä vähän laukkailtiin. Poni oli mahtava ja yritti parhaansa koko ajan (:
Kentälle päästyämme jatkoin vielä hetken koulua ja Santtu päätti että ei ole koskaan kuullutkaan asettumisesta, jolloin päätin harjoitella sitä. Asettuminen alkoi sujua hyvin ja lopetin siihen. Pienten käyntien jälkeen otettiin pari hyppyä ja lopeteltiin.

Tallissa siivottiin ponin boksi ja jätettiin Santtu karsinaan mutustelemaan heiniä ja syömään ruokansa.

Illalla mentiin vielä pulkkaratsastamaan. Poni oli taas tosi reippaana ja meni kovaa. Pulkassa ei tarvinnut olla yksin, sillä pulkka täyttyi melkein koko ajan lumesta. No kumpikin meistä tippui pulkasta, Siru tosin kahdesti ja minä kerran :DD

Ja joo tosiaan laitoin parille henkilölle Santusta viestiä, ja toinen jo vastasikin että etsii vanhempaa ponia...

äh, anteeks toi hirvee teksti mut en jaksa panostaa (:





Ei kommentteja: