Jätettiin ajon jälkeen sisään syömään.
Lauantaina oli tarkoitus käydä viimeisellä ratsastuksella, mutta satoi liikaa joten ei menty. Puolilta päivin mentiin kuvaamaan heppoja ja otettiin Santtu sisälle siistittäväksi. Harjattiin pahimmat kurat pois ja laitettiin loimi niskaan.
Käytiin samalla vielä köpöttelemässä pihalla vikaa kertaa ponin kanssa. Kentällä kumpikin meistä ratsasti pienen pätkän, jonka jälkeen vietiin poni takas tarhaan.
Joskus kolmen aikaan saapuivatkin sitten ostajat.
Siru haki ponin tarhasta ja otettiin käytävälle. Siinä laiteltiin ponia kuntoon ja menin sitten mukaan kärryille näyttämään reittiä. Poni sikaili vähän ja meni aika laiskasti. Hoitaessa oli kyllä todella kiltisti ja eipä sitä ostopäätöstä tarvinnut kauaa vissiin harkita.
Lastauksessa Santtua vitutti ja ei suostunut menemään kyytiin. Poni kun on tottunut vain traikkuihin ja nyt piti mennä pakettiautoon. Taisteltiin siinä hetki ja lopulta poni hyppäs sisään... Rapsuteltiin Sirun kanssa vikat rapsutukset ja lopuksi Santtu vielä hirnui.
Anteeeeeks erittäin sönkkö teksti, mut ei oo fiilistä kirjottaa.
| Suostuttelua... |
| Vikat rapusutukset :'( |
Ja nyt vielä tähän loppuun, Santtua en tule näkemään tod.näk. enää ikinä, sillä ajomatkaa on n. 4-5 tuntia.
7 kommenttia:
Hitsit mitä idiootteja jotka kuvittelee että poneja voi kuljettaa pakettiautossa! Pistää vihaksi että on olemassa niin vastuuntunnottomia ihmisiä ettei ajatella lainkaan eläimen turvallisuutta. Tästä olisi pitänyt ilmoittaa joko poliisille tai eläinsuojeluun. Ja vielä järkevämpää olisi ollut olla antamatta heille ponia matkaan ylipäätään!
Ihan vain tiedoksi sinulle, siihen pakettiautoon oli rakennettu eläinten kuljetukseen soveltuva kohta (: se oli siis täysin turvallinen ponin kuljetukseen !
Ihan vaan tiedoksi sinulle että nuo kuvassa näkyvät levyt ja hyllyn pidikkeet ei ole hevosille riittävät. Eikä ponia saa hypyttää autoon vaan siinä on oltava kunnollinen lastaussilta joka on kulmaltaan korkeintaan 30 astetta. Lisätietoja saa ratsastajainliitosta, eläinsuojelulaista sekä eläinten kuljettamista koskevasta laista (suomen laki).
Ja ihan vain tiedoksi sinulle, tuosta kuvasta ei saa kunnolla selvää millaiseksi tila on rakennettu ! Ja mistä tiedät oliko autossa ramppia ?!? jos tekstissä mainitaan että hyppäsi sisään, se ei tarkoita ettei se olisi voinut hypätä rampilta (;
älä viitsi noita typeriä juttujas. kyllä sä tiedät ettei siinä mitään ramppia ollut ja ettei kaikki ollu ihan kunnossa.
mä satun vaan tietämään että siinä oli ramppi jota pitkin mennä kyytiin, mä olin paikalla, sinä et ! ja tiedän myös että kaikki oli kunnossa. turha sun täällä valittaa ku et tiiä ponin asioist yhtään mitää ainakaan nykyään (:
Ihan tavallist et poni laitetaan pakettiautoon :) No mut traikku on parempi mut kylhä sekin on hyvä! Olen sun puolen Miraa :)
Lähetä kommentti